perjantai 2. maaliskuuta 2012

Cha-amiin

2.3.2012

Täällä sitä nyt ollaan, Cha-amissa. Olemme käväisseet Tomin kanssa täällä aiemminkin, kahdeksan vuotta sitten Hua hinin reissun yhteydessä. Paikka tuo myös mieleeni oman lapsuuteni matkatoimistoleikit. Kävimme hakemassa kavereiden kanssa matkatoimistoista matkaesitteitä ja pankista pankkisiirtolappuja ja leikimme matkatoimistoa. Muistan että Cha-amin kohdalla esitteissä oli hienoja hiekkarantoja ja palmuja ja paikan nimikin kuulosti kivalta. Haaveilin, että pääsisin joskus Cha-amiin. Ei tämä nyt enää niin eksoottiselta tunnu tai kuulosta, mutta mikäpä täällä on lomaa vietellessä.

Olimme varanneet pikkubussikuljetuksen Bangkokista Cha-amiin jo Suomesta käsin. Ehdimme hyvin käydä aamiaisella ja järjestellä viimeisiä tavaroita kasaan ennen lähtöä. Kävimme Olivian kanssa myös kuvailemassa hotellialuetta jotta meille jäisi muistoja paikasta. Pidimme kovasti Pantip Court hotellista ja etenkin sen valtavista huoneistoista, erittäin ystävällisestä henkilökunnasta ja viihtyisästä hotellialueesta. Luulen kuitenkin että kun menemme seuraavan loman yhteydessä Bangkokiin majoitumme jonkun sky train aseman läheisyyteen. Taksien pyydystäminen iltaruuhkan aikaan ja etenkin mittaritaksin saaminen on vaikeaa. Pantip Court hotellin ympäristössä tiet olivat erittäin kapeat eikä niillä ollut jalkakäytäviä. Rattaiden kanssa liikkuminen oli vaikeampaa kuin ihan keskustassa. Joillekin lomille Pantip Court on kyllä ihan täydellinen hotellivalinta ja voin kyllä suositella sitä ainakin kokeilumielessä etenkin kaikille lapsiperheille. Tässä muutamia kuvia Pantip Courtista. Olohuone jäi valitettavasti kuvaamatta...
Huoneistomme keittiönurkkaus
Meidän makuuhuoneemme. Molemmissa makuuhuoneissa oli telkkarit, kuten myös olohuoneessa.

Meidän makuuhuoneen kylppäri

Hotellin sisäpihalta

Hotellin aula

Olimme sopineet, että pikkubussi tulee hakemaan meitä Bangkokista kello 12.00. Menimme jo puolen aikoihin respaan maksamaan hotellihuonetta ja ovimies sanoikin, että bussimme on jo tullut. Ovimiehet pakkasivat tavaramme bussiin ja lähdimme köröttelemään kohti Cha-amia. Alkumatka sujui Olivian katsellessa DVD:tä ja Sampan syödessä pikkuherkkuja. Matkan puolivälissä kellistin Samuelin päiväunille ja Oliviakin laittoi tuolin selkänojan makuuasentoon ja kävi nukkumaan. Matka meni nopeasti ja saavuimme hotellille jo vähän ennen kahta vaikka pysähdyimmekin hetkeksi matkalla.

Hotellille saavuttaessa saimme tervetuliaisdrinkit. Huonevarauksemme oli kunnossa mutta huoneemme olisivat sijainneet melko kaukana toisistaan. Kysyin väliovellista huonetta, mutta virkailija sanoi heti että ei ole mahdollista saada sellaista koska hotelli on aivan täynnä. Sanoin sitten, että haluaisimme sellaisen ehdottomasti koska meillä on kaksi lasta ja he nukkuvat eri huoneissa ja kuinka ollakaan niin hetken istuttuamme meille järjestyi väliovellinen huone. Respassa huomasi heti, että henkilökunta oli sellaista "perusrantalomakohde" henkilökuntaa eli ei lähellekään niin aidon ystävällistä kuin Bangkokin hotellissa oli vaan sellaista ehkä vähän työnsä puolesta ystävällistä. Joka tapauksessa meille jäi saapumisesta ihan positiivinen kuva ja tästä on hyvä aloittaa lepoloma Bangkokissa vietettyjen rankkojenkin päivien jälkeen.

Huoneeseen kotiuduttuamme ja purettuamme tavarat lapset söivät purkkiruuat välipalaksi ja Olivian oli päästävä meren rannalle tekemään Pet shopeille hiekkalinna. Rannalla oli tosi tuulista ja siellä meinasi olla jopa viileää kun päivän 40 asteen helteet oli jo ohi. Samuel nautti rannalla olosta ja kuljetteli hiekkaa ja vettä paikasta toiseen. Emme olleet rannalla kauaa koska kello oli jo paljon. Hotelli on aivan meren rannalla oli mukava kun voi kulkea uikkareissa hotellin altaille ja huuhtoa hiekat pois ja pulahtaa uima-altaaseen.

Uiskentelimme vielä hetken altaalla ja sitten oli taas kiire vaatteiden vaihtoon ja syömään. Kävimme syömässä läheisessä kuppilassa ja ruoka oli taas hyvää. Minä söin paistettuja nuudeleita ja tofua ja jälkkäriksi söimme tahmeaa riisiä ja mangoa joka osoittautui Samuelinkin suun mukaiseksi. Huomasimme, että ravintolan lähellä oli monia kampaamoja joten pitää käydä huomenna katsomassa jos saisimme Olivian hiukset letitettyä. Olivia osti eilen Siam Parkista potkulaudan ja nyt meidän meno täällä helteessä helpottui kovasti kun Olivia viilettää laudallaan pitkin kävelyteitä. Toivottavasti pysyy pystyssä.

Nyt on taas illasta se hetki kun lapset nukkuvat. Ulkona soi melkoinen poppi kun hotellissa soitetaan joka ilta elävää musiikkia. Taidankin mennä hetkeksi nauttimaan parvekkeelle musiikista ja sitten kun en enää jaksa valvoa otan kassista korvatulpat ja käyn nukkumaan...