torstai 15. maaliskuuta 2012

Suvarnabhumi airport

15.3.2012
Näkymä hotellihuoneemme ikkunasta

Se olisi sitten siinä eli tässä tulee viimeiset reissurapsat täältä Thaimaan auringon alta. Aamulla olisi nimittäin lähtö takaisin koti-Suomeen.

Lähdimme aamulla kello 9.00 Cha-Amista hotelliltamme kohti Bangkokin Suvarnabhumin Novotel hotellia. Matka kesti noin kolme tuntia eli hieman enemmän kuin menomatkamme Bangkokista Cha-Amiin. Tosin matkakin taisi olla nyt vähän pitempi koska tulimme suoraan tänne kentälle. Tämä kenttää on muuten sanottu maailman pahimmaksi paikaksi. Täällä on nähty aikuistenkin miesten itkevän, ainakin kun täältä on lähdettävä pois. Aika pelottavaltahan tuo näyttää näin ikkunasta katsottuna. Mielummin minäkin jäisin tänne vielä muutamaksi viikoksi.

Sampan ihana sänky täällä Novotelissa

Majoitumme siis aivan lentokentän vieressä olevassa Novotel hotellissa. Olen aiemminkin katsellut tätä hotellia ja miettinyt että tämä olisi sopivan lähellä kenttää jos tarvisi meno- tai paluumatkalla majoitusta. Tässä hotellissa on joustava 24-tunnin sisään- ja uloskirjautuminen eli kun tulimme tänään hotellille kello 12.00 meidän olisi kirjauduttava hotellista huomenna viimeistään kello 12.00 yhden vuorokauden majoituksen hinnalla. Me joudumme tosin lähtemään hotellista jo kello 6.00, sillä lentomme lähtee 9.15 ja kentällä on ollut viime aikoina pitkät jonot passintarkastuksessa. Lähtöselvityksen teimme jo aamulla Cha-Amin hotellissamme.

Hotelli vaikuttaa ensisilmäykseltä oikein kivalta. Tämä on rakenteeltaan tyypillinen Novotel eli toiminnot ovat samanlaisia kuin esim. Hongkongin Novotel Citygatessa jossa olimme viime kesänä. Huonekin on samanalainen eli vessan ja makuuhuoneen välinen seinä on lasia eli kylpyammeessa istuskellessa voi katsella televisiota ja kuunnella ääntäkin kaiuttimista. Henkilökunta vaikutti ystävälliseltä ja lapsetkin saivat sisäänkirjautumisen yhteydessä kiva pehmonorsut.

Kävimme tänään sky trainilla keskustassa ostoksilla ja syömässä. Cha-Amin thairuokien jälkeen menimme mielellämme tuttuihin ketujuravintoloihin syömään eli kävimme Pizza Hutissa ja jälkkäriksi ostosten jälkeen vielä Swenssenissä. Nyt ei auta muu kuin odotella ensi talvea että pääsemme seuraavaksi Swensseniin. Viimehetken shoppailut hoidimme Tescolotuksessa.

Novotelin kiva allasalue

Palasimme hotellille vähän ennen seitsemää. Syötin Samuelin ja laitoin hänet nukkumaan. Tämän jälkeen kävin uimassa Olivian kanssa hotellin altaalla ja peittelin Olivian nukkumaan mummon huoneeseen. Pakkasimme äsken Tomin kanssa matkatavarat, joita todellakin on paljon. En haluaisi uskoa, että tämäkin matka on jo ohi. Olen tainnut ennenkin sanoa, mutta pakko sanoa jälleen "onhan se mentävä välillä kotiin, että pääsee suunnittelemaan uutta matkaa".