sunnuntai 27. joulukuuta 2009

Chatuchak

27.12.2009 Sunnuntai
Meillä oli taas normaali herätys kun Olivia ilmoitti aamun tulleen seitsemän aikaan. Köllöttelimme hetken sängyssä ja laitoimme itsemme päiväkuntoon. Sen jälkeen Olivia koputteli mummon ja vaarin ovelle herättäen heidät. Aamupalalla oli paljon ihmisiä ja paikka oli aika meluisa. Löysimme kuitenkin melko nopeasti vapaan pöydän ja lähdimme katsastamaan mitä aamupalaksi oli tarjolla. Aiempien Narai kokemusten perusteella luulin, että aamiainen olisi erinomainen. Taso oli kuitenkin mielestäni laskenut. Ei niinkään tarjottavien ruokien määrässä, vaan laadussa eikä ruokia oltu mielestäni aseteltu tarjolle niin kauniisti kuin ennen. Pähkäilimme yhä aamiaisella, että otammeko Olivian rattaineen mukaan viikonloppumarkkinoille vai jäisikö hän mummon ja vaarin kanssa hotellille. Päädyimme siihen, että Ólivia jää hotellille niin meidän on helpompi liikkua ahtailla kujilla.

Olivia jäi siis hotellille ja me lähdimme Tomin kanssa välittömästi aamupalan jälkeen sky trainilla Chatuchakin viikonloppumarkkinoille. Perille saavuttuamme paikalla oli jo melkoinen ruuhka. Hintataso näytti heti ensisilmäyksellä pysyneen erittäin edullisena ja alue näytti jopa laajentuneen entisestään. Markkina-alueen reunalla on myös JJ Mall, jonka tavaratarjonta on melko sama kuin markkinoilla, mutta etuna on ilmastointi. Iltapäivää kohden lämpötila kohosikin luultavasti pitkän matkaa yli 30 astetta ja aurinko porotti armottomasti. Koska alue oli osittain katettu, siellä ei ollut mahdotonta liikkua, tosin hiki alkoi kyllä jossain vaiheessa virtaamaan. Teimme lähes kaikki ne ostokset, joita oli tarkoituskin tehdä. Tässä joitain esimerkkejä ja noin hintoja: kolmiotyyny 400THB, iso norsu seinävaate 1000THB, 3xreppu 199THB kpl, 2xaurinkolasit 80THB kpl, hame 200THB, 2xtyynynpäälliset 140THB kpl, käsilaukku 199 THB ym. ym. Tiesimme, että Riikka ja Karppe ovat myös markkinoilla koska viestittelimme aamulla. Törmäsimmekin heihin ahtailla kujilla ja kävimme juomassa limsat/oluet kuppilassa. Lopulta kun päätimme lähteä hotellille kello oli jo yli kolme, olimme viettäneet reissussa jo viitisen tuntia. Menimme hotellille sky trainilla, koska tiesimme sen olevan nopea kulkuvälinen ruuhka-aikaan. Myös sky trainissa oli ruuhkaista, mutta mahduimme hyvin seisoskelemaan junan nurkassa matkatavaroinemme.

Hotellille saavuttuamme Olivia oli vaarin kanssa odottelemassa meitä hotellin portailla. Hän odotti kovasti tuliaisia, mutta eipä meillä juuri mitään kummempaa ollut. Pieni lasieläin ja samanlainen lötkölelu kuin mitä ostimme eilen Patpongilta puolet kalliimmalla. Olimme Tomin kanssa tosi väsyneitä monen tunnin kävelemisestä helteessä. Huilasimme hetken huoneessamme ja lähdimme mummon ja vaarin kanssa kävelylle. Moikkasimme Riikkaa ja seuruetta alakerran ravintolassa ja lähdimme kävelemään rantaan päin tarkoituksena kävellä Riverside ostoskeskukseen kyselemään paikkoja illallisristeilylle. Matkalla pysähdyimme läheiselle jokivenelaiturille katselemaan illallisveneitä ja jokitakseja. Riversiden laiturialueen lähistöllä oli melkoinen vilinä, sillä illallisristeilyt olivat juuri lähdössä. Kysyimme paikkaa WanFah nimiselle laivalle, mutta sillä ei ollut enää tilaa. Siispä varasimme ensi tiistaille paikat illallisristeilylle kyseiselle laivalle. Otimme Riversiden ulkopuolelta taksin takaisin hotellille, sillä jalat oli aivan poikki kävelemisestä. Parin kilometrin matka hotellille maksoi vajaan 50THB. Menimme Olivian ja Tomin kanssa ravintolaan syömään ja mummo ja vaari tyytyi lähikaupan antimiin. Ruuan jälkeen Olivia antoi meille hotellihuoneessa hieronnat 30THB:n hintaan ja kävimme pesulla hikisen päivän jälkeen. Nukkumaan meno viivästyi niin, että Olivia nukahti vasta kello 23.00...